IDEA KONKURSU
Przyszłość, jaką sobie wyobrażamy, jest w naszych rękach!
Zarzadzanie zrównoważonym rozwojem w organizacjach przeszło w ciągu ostatnich lat wyraźną transformację. Od punktowych działań CSR z pogranicza filantropii, przez tworzenie strategii CSR, aż po mierzalne według jednolitego standardu cele i osiągnięcia korporacji, które pozwalają interesariuszom je ocenić i porównać. Strategia ESG i wdrażane w jej zakresie inicjatywy, rozwiązania i projekty zwiększają konkurencyjność i budują przewagę konkurencyjną w oczach coraz bardziej świadomych konsumentów. Raportowane zaś dane o realizacji konkretnych standardów z dziedzin ESG stają się coraz częściej warunkiem kontynuowania współpracy z partnerami biznesowymi.
Wprowadzając zasady ESG, nie tylko dbamy o zrównoważony rozwój i ochronę naszych zasobów naturalnych, ale także kształtujemy bardziej odpowiedzialne społeczeństwa. Działania te promują etyczne zarządzanie oraz transparentność w biznesie, budując fundamenty lepszego świata.
Skuteczność w obszarze ESG zwiększa konkurencyjność biznesową, umożliwiając interesariuszom (takim jak m.in. inwestorzy, instytucje finansowe, samorządy, kontrahenci, klienci, pracownicy czy kandydaci do pracy) podejmowanie bardziej świadomych i korzystnych decyzji.
Dlatego ustanowiliśmy konkurs Grand ESG, który promuje prawdziwe, ambitne i dobre działania z zakresu ESG – doceni liderów tych praktyk, a także nagrodzi za przejrzystą, efektywną i uczciwą komunikację wdrożeń ESG.
Weronika Mirowska
prezeska Fundacji Grand Press
„Od naszych wyborów, zarówno konsumenckich, jak i w kierowanych przez nas firmach, zależy dobrostan przyszłych pokoleń. Jesteśmy za nie odpowiedzialni. A wierząc w siłę i sprawczość działań podejmowanych zarówno w małych podmiotach, jak i w największych firmach, czekamy na zgłoszenia do konkursu, by docenić działania przyczyniające się do budowania lepszego świata. Inicjatywy takie jak Grand ESG poprawiają stan środowiska naturalnego, zmieniają środowiska pracy i życia, a także promują przejrzystą i uczciwą komunikację tych działań dla dobra nas wszystkich”.
Aleksandra Lisowska
strateżka komunikacji korporacyjnej, ESG i employer branding w Garden of Words Group
„Zarówno w obrębie organizacji, jak i w relacjach z zewnętrznymi interesariuszami warto prowadzić przemyślaną komunikację wokół działań ESG. Przedsiębiorstwa, które w tym roku stanęły przed wyzwaniem przygotowania pierwszego raportu ESG, muszą połączyć proces zarządzania zmianą z komunikacją, która buduje zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności za proces raportowania danych. Do tego dochodzi potrzeba przełożenia skomplikowanej terminologii ESG na jasne przekazy, które będą zrozumiałe dla pracowników i partnerów biznesowych. To wymaga często marketingowego podejścia – przyciągnięcia uwagi, angażowania, wykorzystania atrakcyjnych narzędzi budujących storytelling”.
MISJA KONKURSU
Promujemy
wdrożenia ESG w różnych sektorach, istotne z perspektywy wielu grup interesariuszy
Inspirujemy
jak w zróżnicowanych branżach skutecznie przekładać działania ESG na efektywną komunikację
Łączymy
perspektywy wielu środowisk w myśleniu o ESG w sposób kompleksowy