REGULAMIN
§1
W trosce o
- odpowiedzialność za przyszłe pokolenia;
- wzrost świadomości konsumentów i przedsiębiorców na temat ich wpływu na środowisko naturalne oraz środowisko pracy i życia;
- przejrzystą, efektywną, uczciwą i prawdziwą komunikację ESG;
- stosowanie najlepszych praktyk z zakresu ESG i wyłanianie liderów tych praktyk;
- zrównoważony rozwój firm i społeczeństw;
Press spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy J. H. Dąbrowskiego 75/66 (60-523 Poznań), KRS: 316953, NIP: 779-17-44-917, REGON: 630944696 oraz Fundacja Grand Press zarejestrowana pod numerem KRS: 0000463363, NIP: 779-24-13-921 (dalej „Organizatorzy”) ogłaszają konkurs Grand ESG 2024 – przeznaczony dla przedsiębiorstw, organizacji pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń, instytucji państwowych, szkół i uczelni, jednostek samorządowych, podmiotów gospodarczych i prawnych – zarówno tych raportujących jak i nie raportujących swoich działań z zakresu ESG – dla których zrównoważony rozwój jest ważnym elementem ich strategii rynkowej jako podmiotów odpowiedzialnych wobec planety i wszystkich interesariuszy (zwane dalej: „zgłaszający”).
§2
- Do konkursu można zgłaszać:
a) Inicjatywy/projekty/działania z zakresu ESG i ich wpływ na interesariuszy (zwane dalej: „wdrożenia”)
b) Komunikację wdrożonych inicjatyw/projektów/działań z zakresu ESG i skuteczność jej dotarcia do interesariuszy (zwane dalej: „komunikacja wdrożenia”)
§3
- W konkursie przyznane zostaną następujące nagrody-statuetki:
a) Nagrody w kategoriach sektorowych:
I. Za najlepsze wdrożenia ESG w organizacji na tle branży – czyli takie, które wywierają największy pozytywny wpływ na środowisko, pracowników i społeczeństwo, ład korporacyjny.
II. Za najlepszą komunikację wdrożeń ESG na tle branży – czyli taką, która trafia do kluczowych interesariuszy i pomaga im podejmować bardziej świadome decyzje, edukuje, angażuje, daje dostęp do wiedzy i informacji podanych w przystępny sposób.
b) Grand Prix ESG za najlepsze połączenie ambitnych wdrożeń ESG z ich skuteczną komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną.
c) Człowiek Grand ESG dla liderów organizacji, prezesów, właścicieli i/lub członków zarządu firm, którzy wyznaczają trendy, inspirują dobrymi praktykami i traktują ESG jako strategiczną szansę na budowanie przewag rynkowych. - Jury ma prawo do przyznania nagród i wyróżnień dodatkowych w wybranej lub wybranych kategoriach sektorowych.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ustanowienia w dowolnym czasie nagród dodatkowych.
§4
Termin i miejsce ogłoszenia wyników konkursu oraz wręczenia nagród ustalane są corocznie przez Organizatorów i podawane do publicznej wiadomości.
§5
- Każda organizacja może zgłosić się do kategorii głównych:
a) Najlepsze wdrożenie ESG:
Przedmiotem oceny są projekty, rozwiązania, działania lub znaczące zmiany i udoskonalenia istniejących rozwiązań. Wdrożenia mogą obejmować produkty, usługi, technologie lub procesy, które są już stosowane i funkcjonują w organizacji.
Organizacja powinna wykazać, że wdrożenie przynosi widoczne efekty, wspierając zrównoważony rozwój organizacji i dotyczy działań w istotny sposób wpływających na realizację strategii organizacji w zakresie ochrony środowiska i/lub odpowiedzialności społecznej i/lub ładu korporacyjnego.
b) Najlepsza komunikacja wdrożenia ESG:
Przedmiotem oceny są:
– kampanie wokół jednostkowych wdrożeń ESG,
– kompleksowe kampanie wokół wielu wdrożeń ESG,
– kampanie edukacyjne i społeczne w istotny sposób wpływające na realizację strategii organizacji w zakresie ochrony środowiska i/lub odpowiedzialności społecznej i/lub ładu korporacyjnego.
Organizacja powinna wykazać w zgłoszeniu, że zgłaszana komunikacja prowadzona była przy zachowaniu zasad etyki i odpowiedzialności, dotarła do kluczowych interesariuszy, wspiera ich w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji, edukuje, angażuje oraz zapewnia łatwy dostęp do wiedzy i informacji przedstawionych w przystępny sposób. - Każda organizacja musi dokonać wyboru jednej wybranej kategorii sektorowej:
- Sektor finansowy i ubezpieczeniowy (przedsiębiorstwa podlegające nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego i skupiające swą działalność w trzech podsektorach: bankowym, ubezpieczeniowym, rynku kapitałowego)
- Sektor paliwowo-energetyczny (przemysł paliwowy, przemysł energetyczny, górnictwo)
- Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT (produkcja dóbr i usług pozwalających na elektroniczne rejestrowanie, przetwarzanie, transmitowanie, odtwarzanie lub wyświetlanie informacji)
- Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketingu (podmioty tworzące i udostępniające treści za pośrednictwem telewizji, radia, mediów społecznościowych, gazet, portali, podmioty zajmujące się tworzeniem kampanii komunikacyjnych i podmioty prowadzące działalność związaną z kulturą, rozrywką, turystyką)
- Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG (np. żywność, napoje, środki czystości i higieny, kosmetyki, alkohol, wyroby tytoniowe)
- Sektor produkcji przemysłowej – lekkiej, innej niż FMCG (podmioty związane z produkcją innych artykułów masowego użytku) oraz ciężkiej (np. przemysł budowlany, przemysł chemiczny, przemysł elektromaszynowy, przemysł metalurgiczny, przemysł mineralny, przemysł zbrojeniowy)
- Sektor budowlany (podmioty zajmujące się wznoszeniem nowych obiektów, przebudową, odbudową, modernizacją, rozbiórką oraz konserwacją obiektów już istniejących)
- Sektor handlowy (podmioty prowadzące handel detaliczny i hurtowy)
- Sektor medyczny i farmaceutyczny (producenci wyrobów medycznych i farmaceutycznych, dostawcy usług służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia)
- Sektor logistyczny i transportowy (podmioty prowadzące działalność związaną z przewozem osób lub towarów drogami lądowymi, kolejowymi, wodnymi oraz powietrznymi oraz podmioty oferujące usługi magazynowania, przechowywania, załadunku, rozładunku towarów)
- Sektor edukacyjny (publiczne i niepubliczne podmioty prowadzące działalność edukacyjną)
- Sektor społeczny NGO (organizacje nienastawione na zysk (non-profit) i nie stanowiące elementu struktury państwa) – sektor zwolniony z opłaty konkursowej
- Sektor administracji samorządowej i rządowej
- Inne sektory gospodarki
§6
- Zgłoszenia na konkurs mogą przysyłać przedsiębiorstwa, organizacje pożytku publicznego, fundacje i stowarzyszenia, instytucje państwowe, szkoły i uczelnie, jednostki samorządowe, podmioty gospodarcze i prawne, a także podmioty je reprezentujące (po uzyskaniu uprzednio pisemnej zgody uprawnionego przedstawiciela reprezentowanej organizacji do wzięcia udziału w konkursie Grand ESG – do okazania na prośbę Organizatorów).
- Zgłoszenie może obejmować jeden podmiot zgłaszający i do dwóch podmiotów współzgłaszających.
- Przez współzgłaszających rozumie się podwykonawców lub partnerów zgłaszającego.
- Warunkiem zakwalifikowania do konkursu wdrożeń i/lub komunikacji wdrożeń jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego online dostępnego na stronie www.grandesg.pl.
- Do każdego zgłoszenia należy przygotować osobną prezentację w formacie PPT/PPTX lub PDF o objętości maksymalnie 15 slajdów slajdów i wadze nieprzekraczającej 100MB, która będzie zawierać dane uzupełniające treść zgłoszenia zawartą w formularzu zgłoszeniowym oraz dokumentujące rzeczywiste wdrożenia i/lub ich komunikację (w tym m.in. wyniki przeprowadzonych badań – wraz ze wskazaniem źródła, wykresy i inne elementy graficzne, materiały audio/wideo, opisy przeprowadzonych działań).
- Każde wdrożenie i/lub komunikacja wdrożenia powinna być zgłoszona w oddzielnym formularzu zgłoszeniowym.
- Jedna organizacja może zgłosić nieograniczoną liczbę wdrożeń i/lub komunikacji wdrożeń, przy czym dopuszcza się zgłoszenie samego wdrożenia, samej komunikacji wdrożenia oraz zgłoszenie wdrożenia wraz z jego komunikacją, ale wówczas dla każdego z tych działań należy wypełnić osobny formularz zgłoszeniowy.
§7
- Organizatorzy przyjmują zgłoszenia do 15 stycznia 2025 roku do godz. 23:59 w trzech terminach, które różnią się odpowiednio wysokością opłaty za zgłoszenie:
a) Termin I: 30.10.2024 – 22.11.2024
b) Termin II: 23.11.2024 – 20.12.2024
c) Termin III: 21.12.2024 – 15.01.2025 - Cennik opłat za zgłoszenia dostępny jest na stronie www.grandesg.pl
- Po wypełnieniu formularza, zgłaszający otrzyma fakturę pro forma, którą należy opłacić we wskazanym na niej 7-dniowym terminie płatności.
- Zgłoszenia zrealizowane w ostatnim dniu I lub II terminu przyjmowania zgłoszeń muszą być opłacone w nieprzekraczalnym terminie wskazanym na fakturze pro forma, w przeciwnym razie zgłaszającego obowiązuje odpowiednio opłata z II lub III terminu zgłoszeń (obowiązuje termin nadania płatności – do potwierdzenia potwierdzeniem wykonania przelewu na wniosek Organizatora).
- Zgłoszenia nieopłacone do 22 stycznia 2025 roku (obowiązuje termin nadania płatności) zostają automatycznie odrzucone z konkursu.
- Zgłoszenia od organizacji z Sektora społecznego NGO przyjmowane są nieodpłatnie.
§8
- Odpowiedzialność za dane przedstawione w formularzu zgłoszeniowym oraz prezentacji ponosi wyłącznie zgłaszający.
- Warunkiem zgłoszenia na konkurs jest akceptacja niniejszego regulaminu oraz następujących oświadczeń (przez załączenie do formularza konkursowego podpisanego oświadczenia zgłaszającego – plik do pobrania w formularzu zgłoszeniowym):
a) Zgłaszający oświadcza, że podane w zgłoszeniu dane są prawdziwe, a podjęte działania i ich komunikacja oparte na danych, których prawdziwość zgłaszający jest w stanie udowodnić.
b) Zgłaszający oświadcza, że zgłoszone wdrożenia i/lub ich komunikacja nie noszą znamion nieetycznych praktyk wokół ESG obejmujących działania komunikacyjne lub strategiczne mające na celu wprowadzenie odbiorców w błąd co do rzeczywistego zaangażowania organizacji w zrównoważony rozwój, etyczne zarządzanie czy odpowiedzialność społeczną. - Obowiązek udowodnienia prawdziwości deklarowanych w zgłoszeniu danych spoczywa na zgłaszającym.
- Zgłaszający w zgłoszeniu na konkurs zobowiązany jest do:
a) określenia jasnych, mierzalnych celów i kluczowych wskaźników efektywności (KPI) dla danego obszaru ESG,
b) przedstawienia wyników niezależnych audytów lub certyfikatów potwierdzających zgodność zgłaszanego projektu z dobrymi praktykami ESG – jeśli posiada – lub innych dowodów świadczących o prawdziwości przedstawionych w zgłoszeniu danych. - W przypadku ujawnienia podania nieprawdy w formularzu zgłoszeniowym i/lub stosowanych przez zgłaszającego praktyk niezgodnych z zasadami ESG i wartościami, jakimi kierują się Organizatorzy, a wynikającymi z niniejszego regulaminu, Organizatorzy mają prawo do usunięcia/zdyskwalifikowania zgłoszenia z konkursu na każdym jego etapie, a w przypadku zgłaszającego nominowanego lub zwycięskiego, cofnięcia nominacji i/lub nagrody. W takiej sytuacji zgłaszającemu nie przysługuje zwrot opłaty wpisowej.
§9
- Nad wyborem nagrodzonych wdrożeń i/lub ich komunikacji obraduje Jury Grand ESG powołane przez Organizatorów, którego skład Organizatorzy publikują na stronie www konkursu – www.grandesg.pl.
- Organizatorzy określają termin i miejsce obrad jury.
- Jury składa się z ekspertów w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju, raportowania ESG, komunikacji i public relations, zarządzania oraz organizacji branżowych, instytucji publicznych, przedstawicieli mediów i sektora biznesowego zaproszonych przez Organizatorów.
- W przypadku konfliktu interesów:
a) Jurorzy zobowiązani są do poinformowania Organizatorów, jeśli w przypadku choćby jednego zgłoszenia zachodzi konflikt interesów.
b) Za konflikt interesów uznaje się jakąkolwiek współpracę przy zgłoszonej inicjatywie i/lub komunikacji oraz pokrewieństwo lub związek (formalny lub nieformalny) z osobami zatrudnionymi w organizacji zgłaszającej lub współzgłaszającej.
c) Juror nie może oceniać zgłoszenia w stosunku do którego ma konflikt interesów ani wypowiadać się na jego temat.
d) W przypadku zatajenia przez jurora zaistnienia konfliktu interesów, Organizatorzy mają prawo wykluczyć danego jurora z grona jurorskiego w bieżącej i kolejnych edycjach konkursu. - Jury jest odpowiedzialne za ocenę zgłoszeń i wyłonienie nominowanych oraz laureatów w poszczególnych kategoriach.
- Jury ocenia wszystkie nadesłane zgłoszenia w dwóch grupach przypisanych do kategorii głównych:
a) Grupa jurorska oceniająca zgłoszenia wdrożeń ESG,
b) Grupa jurorska oceniająca komunikację wdrożeń ESG. - Pracami Grup jurorskich Grand ESG kierują przewodniczący grup, którzy są zapraszani przez Organizatorów. Przewodniczący wspólnie z członkami jury dokonują wyboru zwycięskich zgłoszeń w poszczególnych kategoriach.
- Procedura głosowania przez Jury w kategoriach głównych:
a) I etap – indywidualna ocena zgłoszeń przez jurorów polegająca na przyznaniu punktacji zgodnie z kategoriami oceny opisanymi w Art. 10.
b) II etap – obrady Jury obejmujące zgłoszenia wybrane przez jurorów w kategoriach sektorowych. Na tym etapie każdy z jurorów może zgłosić pod obrady również zgłoszenie, które mimo niższej punktacji uzna za wartościowe i wyróżniające się. Decyzję o nominacjach jury podejmuje w drodze głosowania większością głosów. Lista nominowanych ogłaszana jest na stronie www.grandesg.pl w terminie określonym przez Organizatorów.
c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wystąpienia o dostarczenie dodatkowych danych i informacji ze strony nominowanych jeśli będą niezbędne do podjęcia ostatecznej decyzji o przyznaniu nagród przez Jury.
d) III etap – obrady Jury podczas których wybór laureatów w kategoriach sektorowych odbywa się w drodze głosowania. - Jury ma prawo do przeniesienia zgłoszonego wdrożenia i/lub komunikacji wdrożenia do innej kategorii sektorowej.
- W kategoriach międzysektorowych, tj. w nagrodach Grand Prix ESG oraz Człowiek Grand ESG decyzję o nominacjach oraz zwycięzcach podejmuje pełen skład Jury obu grup jurorskich.
- Nagroda Grand Prix ESG przyznawana jest za najskuteczniejsze wdrożenie ESG połączone z najlepszą komunikacją tego wdrożenia.
- Nagroda dla Człowieka Grand ESG to tytuł przyznawany osobom fizycznym: liderom organizacji, prezesom i/lub właścicielom firm i/lub członkom zarządu, w uznaniu ich indywidualnych zasług w obszarze wspierania i motywowania do wdrażania i komunikacji inicjatyw z zakresu ESG, wyznaczania trendów w tym zakresie, inspirowania dobrymi praktykami i traktowania ESG jako strategicznej szansy na budowanie przewag konkurencyjnych.
a) Do finału jury może nominować do 3 kandydatów i przyznać jedną nagrodę główną.
b) Jury może przyznać tytuł Człowieka Grand ESG osobie, której kandydatura została zgłoszona w formularzu konkursowym przez podmiot zgłaszający lub innej osobie, zgłoszonej przez jurorów spośród liderów organizacji biorących udział w konkursie i wybranej przez Jury większością głosów. - Wyniki obrad są objęte tajemnicą do momentu ogłoszenia werdyktu Jury przez Organizatora.
- Jury może zdecydować, że w danej kategorii sektorowej i w danej kategorii międzysektorowej nie nominuje do nagrody żadnego zgłoszenia.
§10
- Każda osoba w Jury kategorii głównej wdrożeń z zakresu ESG przyzna odpowiednio punktację zgłoszeniom, kierując się następującymi kryteriami:
a) Zgodność wdrożenia z zasadami zrównoważonego rozwoju – od 0 do 5 punktów;
b) Istotność wdrożenia dla strategii zrównoważonego rozwoju organizacji i dla branży – od 0 do 5 punktów;
c) Innowacyjność wdrożenia (w jaki sposób wyróżnia się na tle branży oraz czy zastosowano nowe rozwiązania lub technologie) – od 0 do 5 punktów;
d) Efektywność wdrożenia (jakie wyniki zostały osiągnięte, jakie wskaźniki wzięto pod uwagę przy ocenie efektywności) – od 0 do 5 punktów;
e) Realny wpływ wdrożenia na interesariuszy (jakie korzyści przynosi interesariuszom i/lub środowisku, czy efekty mają charakter długoterminowy i prowadzą do trwałych zmian) – od 0 do 5 punktów;
f) Etyka, Odpowiedzialność, przejrzystość wdrożenia (czy powstało w wyniku dialogu z interesariuszami, czy było etyczne, jak zostało udokumentowane wdrożenie, czy jest potwierdzone badaniami, certyfikatami, raportami) – od 0 do 5 punktów;
g) Dodatkowe walory inicjatywy czyli wartość dodana dostrzeżona przez jurora – od 0 do 3 punktów. - Każda osoba w Jury kategorii głównej komunikacji wdrożenia z zakresu ESG przyzna odpowiednio punktację zgłoszeniom, kierując się następującymi kryteriami:
a) Transparentność – oparcie komunikacji na rzetelnych i udokumentowanych danych, raportach, certyfikatach, badaniach – od 0 do 5 punktów;
b) Etyka i odpowiedzialność komunikacji – czy komunikacja dotyczy wdrożenia istotnego dla zrównoważonego rozwoju organizacji oraz nie nosi znamion nieetycznych praktyk wokół ESG obejmujących działania mające na celu wprowadzenie odbiorców w błąd co do rzeczywistego zaangażowania organizacji w zrównoważony rozwój – od 0 do 5 punktów;
c) Spójność komunikacji, jej strategiczne zaplanowanie na poziomie idei, taktyki, trafnego doboru grup docelowych interesariuszy – od 0 do 5 punktów;
d) Zaangażowanie interesariuszy, zachęcanie do dialogu, interaktywność zastosowanych rozwiązań – od 0 do 5 punktów;
e) Efektywność komunikacji w docieraniu do interesariuszy, mierzalność osiągniętych efektów – od 0 do 5 punktów;
f) Realny wpływ na kształtowanie wiedzy, kompetencji i postaw interesariuszy lub na środowisko – od 0 do 5 punktów;
g) Dostępność i dostosowanie przekazu do różnych grup odbiorców, przystępność języka komunikacji i aspekty edukacyjne komunikacji – od 0 do 5 punktów;
h) Kreatywność i innowacyjność komunikacji, wykorzystywanie nowatorskich rozwiązań, zróżnicowanych kanałów komunikacji i narzędzi – od 0 do 5 punktów;
i) Dodatkowe walory inicjatywy czyli wartość dodana dostrzeżona przez jurora – od 0 do 3 punktów.
§11
Zgłoszenie do konkursu jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorom konkursu zgody na bezpłatne wykorzystanie (licencja niewyłączna) zgłoszonych prac bezterminowo, bez żadnych ograniczeń terytorialnych w formie druku, audio i wideo oraz w internecie we wszystkich działaniach i publikacjach związanych z Grand ESG.
§12
- Zgłoszenie do konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem, że zgłoszone materiały nie naruszają praw osób trzecich oraz że rozpowszechnienie ich nie będzie prowadziło do naruszenia prawa do ochrony wizerunku przedstawianych osób.
- Organizatorzy nie odpowiadają za naruszenie praw osób trzecich powstałe w związku z korzystaniem z nadesłanych utworów, chyba że naruszenie praw jest zawinione przez Organizatorów.
§13
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją konkursu jest Press sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Poznaniu, J. H. Dąbrowskiego 75/66, kod pocztowy: 60-523, Organizatorzy konkursu.
Administrator zapewnia, że dołożył wszelkich starań do zachowania bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji konkursu. Kontakt we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez administratora: [email protected] lub listownie na adres siedziby administratora.
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. wyłącznie w celu realizacji konkursu, zgodnie z zasadami opisanymi w niniejszym Regulaminie.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest dobrowolna zgoda uczestnika. Do wzięcia udziału w konkursie jest ona niezbędna. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez dobrowolne i świadome zaznaczenie w formularzu zgłoszeniowym zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Dane osobowe są przetwarzane w zakresie i czasie niezbędnym do realizacji konkursu. Cele przetwarzania danych osobowych to: zebranie zgłoszeń do konkursu, przesyłanie informacji o konkursie, kontakt z uczestnikami konkursu, zaproszenie na galę pokonkursową (osób nominowanych do finału), wydanie nagród w konkursie (osobom nagrodzonym), podanie do publicznej informacji (strona internetowa Konkursu, media) imion i nazwisk osób nominowanych i nagrodzonych, rozpatrzenie ewentualnych reklamacji oraz wykonanie niezbędnych obowiązków prawnych Organizatorów.
- Podanie danych osobowych w formularzu zgłoszeniowym jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w konkursie. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być cofnięta w każdym czasie. Jeśli uczestnik konkursu cofnie zgodę na przetwarzanie danych w celu realizacji konkursu, jego dane zostaną usunięte i nie będzie dalej mógł brać udziału w konkursie. Ewentualne wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Każdemu uczestnikowi przysługują prawa:
a) dostępu do podanych danych osobowych,
b) żądania poprawienia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania podanych danych osobowych,
c) zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
d) żądania przeniesienia danych osobowych do innego administratora,
e) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
f) wniesienia skargi do organu nadzorczego w sytuacji, gdy uczestnik uzna, że jego dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem przepisów. - Dane osobowe uczestnika będą przetwarzane wyłącznie w czasie trwania konkursu. Dane mogą być przechowywane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń, w okresie niezbędnym do wypełnienia celów sprawozdawczych.
- Dane osobowe mogą być przekazane przez Administratora innym podmiotom jedynie w celu realizacji obowiązków Organizatorów konkursu wynikających z regulaminu i przepisów prawa (np. dostawcom usług IT, usług pocztowych, księgowych).
- Tylko w przypadku wyrażenia osobnej zgody dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych oraz w celu wysyłania informacji handlowych Press sp. z o.o. sp. k. i podmiotów trzecich do czasu jej wycofania.
§14
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany regulaminu, pod warunkiem że taka zmiana nie naruszy praw nabytych uczestników konkursu. Zmieniony regulamin obowiązuje od momentu opublikowania. O wszelkich zmianach Organizatorzy będą informować na oficjalnej stronie internetowej.
§15
Niniejszy regulamin będzie dostępny na stronie internetowej konkursu i w wersji papierowej w siedzibie Organizatorów.
Warszawa, październik 2024 roku