KONFERENCJA GRAND ESG
Po pierwsze edukacja!
Inicjatywa Grand ESG powstała z troski o przyszłe pokolenia i dla stymulowania wzrostu świadomości konsumentów i przedsiębiorców na temat ich wpływu na środowisko naturalne oraz środowisko pracy i życia. Stosowanie przez organizacje najlepszych praktyk z zakresu ESG, mądre i odpowiedzialne ich komunikowanie, a następnie wyłanianie przez konkursy branżowe liderów tych działań, aktywnie wspierają zrównoważony rozwój społeczeństw i biznesu.
Jesteśmy przekonani, że podstawą każdej zmiany jest edukacja, dlatego wiosną 2025 roku zapraszamy na konferencję poświęconą wszystkim obszarom zrównoważonego rozwoju oraz skutecznej komunikacji działań z zakresu ESG.
Będzie to okazja do spotkania z wybitnymi specjalistami z obszaru ESG oraz komunikacji i rozmów o tym, jak wywierać pozytywny wpływ na otaczający nas świat.
Mówcami konferencji będą: praktycy (przedstawicielki i przedstawiciele biznesu), eksperci z dziedziny komunikacji, przedstawiciele mediów, samorządów, organizacji pozarządowych i oddolnych inicjatyw społecznych.
Podczas konferencji skupimy się na szansach i wyzwaniach oraz dobrych praktykach związanych z ESG:
• Social – Na ścieżce wzrostu z ludźmi i dla ludzi
Aspekty społeczne od lat były istotą wielu programów CSR. Jakie zmiany zachodzą na naszych oczach w tym zakresie i czy będzie to miało realny wpływ na dobrostan pracowników, społeczności lokalnych czy konsumentów? Czy można mówić już o trendach? Czy coś nas może zaskoczyć?
• Environmental – Kierunek – > konkurencyjność klimatyczna
Dekarbonizacja, odpowiedzialne korzystanie z nieodnawialnych surowców, czy gospodarka cyrkularna – zarządzanie wpływem przedsiębiorstwa na środowisko stało się kategorią biznesową, nie ideologiczną. Posiadanie wyliczonego śladu węglowego staje się warunkiem kontynuowania współpracy z partnerami biznesowymi. Czy i w jakim stopniu przedsiębiorstwa w Polsce są na to gotowe?
• Governance – Efektywność i etyczność zarządzania na zgodnym kursie
Ujednolicanie i profesjonalizacja standardów w tym obszarze ma wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki. Godzenie przejrzystości, odpowiedzialności i efektywności zarządzania staje się papierkiem lakmusowym dojrzałości organizacji. Czy mniejszym przedsiębiorstwom opłaca się czerpać dobre wzorce ze standardów dużych graczy?
• Komunikacja – Misja – > kształtować lepsze wybory i decyzje
Lepiej robić niż mówić – czy to stwierdzenie nadal ma sens? Czy dojrzeliśmy do tego by komunikować działania ESG do różnorodnych odbiorców? Transparentna i rzetelna komunikacja jako szansa na budowanie wartości i przewagi rynkowej.
Więcej szczegółów już wkrótce!